Ako vyzerá práca copywritera

Čo je copywriter za tvora a čomu sa venuje, o tom ste už pravdepodobne počuli. Ako však funguje a píše texty je doteraz pre mnohých záhadou. No vďaka dnešnému príspevku budete môcť nakuknúť do oblasti “fungovania” copywriterskej hlavy.

Ako tento postup začína?

Najdôležitejšie pre copywritera je, aby sa ešte pred písaním článku odosobnil od seba, svojich názorov a pocitov. Mnohí z nás často píšu témy, ktoré sú nám cudzie alebo proti srsti, no ako správni profesionáli ich napísať dokážeme. A to bez najmenších problémov.

Po zapnutí počítača, rannej kávičky a prečítania noviniek z celého sveta začína copywriter písať článok. Najdôležitejší je chytľavý a “šťavnatý” headline, teda nadpis článku, s ktorým si niekedy láme hlavu viac, ako so samotným článkom. Nadpis musí zaujať na prvý pohľad, aby ste si článok okamžite chceli prečítať. Headline článku tvorí až 80% úspechu - môže zaujať čitateľa, a rovnako získať dobré skóre pre prehliadač.

Aká je skutočne práca copywritera?


Po vymyslení dokonalého headline si “kopíci” zvyčajne lámu hlavu ďalšími otázkami. Má článok riešiť nejaký problém, hľadá odpoveď na otázku? Alebo má človeka pobaviť, odreagovať, či dokonca vzdelávať?

Možnosť voľby celkového “tónu” textu a jeho výrazu je viac než dosť. Tým sa klienti trápiť nemusia, je to práca samotného copywritera. Akonáhle sa copy odpúta od seba, dokáže sa vžiť do role čitateľa či klienta, na základe čoho dokonale vypracuje svoje písomné zadanie.

Aj napriek tomu všetkému je tu stále otázka - ako dokáže copywriter nájsť “dieru” na trhu, niečo čo ešte nebolo zodpovedané, a ako dokáže vytvoriť unikátny obsah?

Ako sa vraví, dajte 100 ľuďom rovnakú úlohu, a výsledok každého z nich bude úplne odlišný. Správny copywriter hľadá otázky, na ktoré čitateľ nepozná odpoveď, prípadne pozná iba čiastočnú odpoveď.

V skratke - hlava copywritera funguje na 200%, pokiaľ nevznikne obsah, s ktorým je spokojný zákazník i čitateľ, ale hlavne - on sám.