Čo je SEO popis (meta popis)?

Meta popisy vo výsledku vyhľadávania


Čo je to SEO popis? Ako napísať dobrý popis, ktorý pritiahne viacero návštevníkov, možno zákazníkov? Na to sa vám posnažím odpovedať v nasledujúcich riadkoch.

Čo je to SEO popis?

SEO popis je zjednodušené pomenovanie meta popisu. Meta popis je krátky textík, ktorý vidíte vo výsledkoch vyhľadávania, zobrazia sa po vyhľadaní frázy pod každým titulkom. Ide zvyčajne o pár viet, ktoré majú opísať obsah stránky.

V prípade, že ide o článok, vás tento popis informuje o obsahu článku. Čo sa v ňom dočítate, prípadne vás (spolu s titulkom) navnadí na to, aby ste klikli.

Pri eshopoch zvykne meta popis obsahovať argumenty, prečo by ste mali nakúpiť u nich. Nájdete tam tvrdenia, ako: Doprava nad 30€ zdarma. Možnosť vrátenia tovaru do 30 dní. Profesionálny servis.

Ako správne vyplniť meta popis?

Meta popis by mala mať prakticky každá stránka vyplnená. Pretože prakticky každá stránka má potenciál zobraziť sa vo vyhľadávaní a prilákať potencionálneho návštevníka (možno i zákazníka).

V SEO komunite sa hovorí, že SEO popis by mal mať 70 až 155 znakov.

Prečo? Pretože ak napíšete menej textu, vyzerá to neprirodzene (väčšinou sa stáva, že popisky bývajú dlhšie alebo dlhé pri najlepších výsledkoch). Taktiež ste nenaplnili potenciál tohto priestoru.

Čo sa stane, ak napíšete viac ako je horný limit? Dôjde ku skráteniu textu. Google nadbytočné slová vyhodí a nahradí ich troma bodkami. Potom to vyzerá nepekne, keď najlepšiu časť textíku Google vynechá alebo vyhodí.

Ako zistiť dĺžku meta popisu?

Na to poznáme hneď niekoľko spôsobov, vyberte si ten, ktorý vyhovuje vám.

1. SEO nástroje, ako Yoast

Yoast vám dokáže farebne ilustrovať, či ste dostatočne využili tento priestor. Okrem toho vás vie upozorniť na to, či ste v meta popise použili kľúčové slovo, ktoré je pre konkrétnu stránku dôležité.

Yoast má však jednu zásadnú nevýhodu - je dostupný len pre Wordpress. Stránky, ako tá moja ho nepodporujú. Rovnako aj väčšina eshopov, okrem Woocommerce (v podstate Wordpress).

Ak sa vám Yoast páči a nemáte Wordpress, mám pre vás jedno exkluzívne riešenie: SEO Review Tools.

Vyzerá to ako Word, ale funguje ako Yoast. Okrem meta popisu tam viete riešiť titulok, ale aj optimalizáciu celej stránky.

2. Word

Word dokáže počítať znaky. Táto funkcia však je mierne skrytá. Nájdete ju v sekcii Revízia - Počet slov. Okrem počtu slov však dokáže spočítať aj znaky a znaky s medzerou. Prosím, berte do úvahy počet znakov s medzerami!

3. Wordcounter

Moja najobľúbenejšia možnosť, v prípade, že nemám otvorený Word a nepracujem na Wordpress stránke. Použil som ho aj pre optimalizáciu meta popisu tejto stránky. :)

Wordcounte je dostupný online.

Ako napísať fakt dobrý, šťavnatý meta popis?

Presne taký, ktorý presvedčí, priam prinúti kliknúť aj skeptikov, ktorí vašim webom opovrhujú? Presne takto. V nadpise tejto časti a v prvej vete som použil tzv. power words - silné slová.

Sú to slová, ktoré vyvolajú zvedavosť a okorenia váš text. Bulvár je nimi presolený - bulvárne články totiž musia byť senzačné, aby zaujali, aj za cenu mierneho klamstva - preháňania.

Avšak, pozor. Nebuďte bulvár, zbytočne nepreháňajte. Buďte zdravo zaujímavý. Nepíšte, že váš produkt je najlepší, ak to nemáte čím podložiť. Ak však je najlepšie hodnotený, najlepší v pomere cena/kvalita, tak to určite spomeňte.

Google prepisuje META POPISY, ale prečo to robí?

Ak si všimnete, že vo vyhľadávaní váš popisok nevyzerá tak, ako ste ho napísali, nepanikárte. S najväčšou pravdepobobnosťou ho Google prepísal. Snaží sa tým priniesť lepší zážitok používateľom a poskytnúť im relevantné informácie z vašej stránky. To však v skutočnosti nepôsobí práve najlepšie.

Pri pokuse o poskytnutie čo najlepších informácií totiž mixuje vety a časti viet, ako sa mu páči. Výsledkom sú divné formulácie viet. Príklad nižšie:

Príklad SEO popisu, ktorý orezalo.


Čo robiť, ak sa Google rozhodne váš meta popisok prepísať? Upravte ho - ak je dlhý, skráťte ho, ak je krátky (okolo 50 znakov), tak ho predĺžte. Vložte doň vyhľadávané kľúčové slovo (samozrejme, pekne prirodzene).

Potom to už len uložte a sledujte, či váš nový SEO popisok zaberá. Ak nie, tak proces opakujte. Dôležité je testovať a sledovať, čo funguje a ako. Na pozíciu vo vyhľadávaní meta popisok vplyv nemá a to aj v prípade, ak sa vám bude dať, že má.

Držím vám palce a nezabúdajte, ak budete niečo potrebovať, kľudne sa ozvite.