Malá verzus väčšia stránka: Čo sa oplatí viac?

Začínate s tvorbou stránky a premýšľate nad jej štruktúrou? Má byť menšia alebo väčšia a zaujíma vás pohľad Googlu? Prejdime si teda všetkými vecami, ktoré treba zvážiť.

Menšia či väčšia stránka? Začnime od jej podstaty

Má to byť len malá prezentačná stránka, ktorá v krátkosti predstaví váš web? Alebo tam chcete poskytnúť viaceré informácie, napríklad o 2 a viac službách? Keď si toto ujasníte, nasledovať by mala Analýza kľúčových slov, aby ste zistili, ako by vás používatelia našli.

Ak by ste mali len jednu službu, ktorú ľudia nachádzajú možno cez 5 podobných kľúčových slov, tak nemá zmysel robiť extrémne širokú štruktúru webu. V takom prípade vám stačí jedna stránka, ktorá by dostatočne pokryla informácie k tým piatim slovám.

Avšak e-shopy, podniky ponúkajúce viacero služieb a iné druhy stránok potrebujú byť široké. Je to z toho dôvodu, že nie vždy sa dá všetko umiestniť na jednu stránku.

Optimalizácia menšej stránky

Predstavme si stránku, ktorá má okrem domovskej stránky asi päť podstránok. To bude naša menšia stránka. Poďme sa pozrieť na zopár tipov, ako ju vylepšiť.

Štruktúra malej stránky


Prehĺbte obsah

Povenujte sa obsahu a poskytnite návštevníkom, čo najlepší obsah, ktorý uspokojí ich zvedavosť a naplní zámer ich vyhľadávania.

Ak opisujete svoj produkt alebo službu porovnajte ich s nemenovanou konkurenciou a ukážte, prečo je ten váš lepší.

Ak používate príliš odborné termíny na stránke, pripravte vytvorte si napr. v spodnej časti obsahu krátky slovníček, kde ti najdôležitejšie alebo najčastejšie sa opakujúce termíny vysvetlíte.

Podobne môžte pridať aj obrázky, infografiky, tabuľky a iné veci, ktoré obohatia používateľský zážitok a poskytnú viac informácií o produkte či službe. Pri obrázkoch však pozor na to, aby boli komprimované a nespomaľovali načítavanie stránky.

Hlavne si dajte pozor na tzv. tenký obsah. Ide o stránky, ktoré majú málo textu (či žiaden) alebo o stránky, ktoré majú nízku hodnotu pre používateľa či pre Google.

Stránky prelinkujte

Navzájom vhodne pospájajte stránky medzi sebou, aby mohli používatelia, ale aj vyhľadávač príjemne prechádzať a objavovať viac informácií. Tým, že máte menšiu stránku bude pre vás jednoduchšie vhodne distribuovať odkazy na všetky stránky.

Zbytočne to však nepreháňajte, nepotrebujete z každej stránky odkazovať na každú.

Optimalizujte časy načítania

Google má rád rýchle stránky, avšak rýchlosť nejde ruka v ruke s grafikou a peknými animáciami. Ak je pre vás SEO dôležité (čo asi je, ak ste to dočítali až sem), tak by pre vás mala byť dôležitá aj rýchlosť.

Navyše, v lete vstúpi do hry nová aktualizácia algoritmov vyhľadávania Google, ktorá bude klásť ešte vyšší dôraz na rýchlosť načítavania.

Takže:

Áno, v skratke by ste mali mať čo najľahší a najjednoduchší web, aby sa vám rýchlo načítal.

Získajte spätné odkazy

Tento krok je jeden z najdôležitejších, nakoľko bez spätných odkazov nemáte dôveru v očiach Googlu. Ten totiž funguje na podobnom princípe, ako vyhodnocovanie kvality akademických prác. Ak totiž z istej práce preberá informácie veľké množstvo iných výskumov, znamená to, že je skutočne kvalitná a možno priniesla revolučné myšlienky.

Google chce, aby ste tvorili kvalitný obsah, ktorý bude získavať spätné odkazy. Práve taký obsah on potom vo vyhľadávaní uprednostní pred ostatnými webmi.

Práve linkbuilding býva častokrát tou najnáročnejšou časťou SEO. V tomto majú navrch väčšie stránky s väčším množstvom obsahu, ale na druhú stranu sa tzv. link juice "rozleje" po väčšom množstve stránok a teda ich ovplyvní o niečo menej.

Ak chcete rásť na internete, mal by rásť aj váš obsah

Z toho dôvodu nie som ani ja sám fanúšik malých stránok. Je to aj tým, že malé stránky sa dokážu umiestňovať vo vyhľadávaní len na malý počet dopytov. Avšak na druhú stranu, ak sa chcú umiestňovať len na pár vybraných kľúčových slov, býva to väčšinou jednoduchšie na uskutočnenie.

Je to aj tým, že všetky získané spätné odkazy budú zrejme smerovať len na tých pár stránok, väčšina dokonca na domovskú stránku. Preto to svoje hlavné kľúčové slovo, ktoré je zároveň pravdepodobne aj vašou hlavnou podnikateľskou činnosťou umiestnite na domovskú stránku a tú optimalizujte pre to slovo.

V takom prípade vám rád pomôžem poskytnutím Analýzy kľúčových slov, nech viete, na čom ste a čo ešte potrebujete zlepšiť. Tá vám navyše poskytne prehľad aj o sile konkurencii, podobných kľúčových slovách, hľadanosti spomínaných slov a mnoho ďalšieho. Je to jeden zo základných dokumentov pri optimalizácii.

Autor: Denis Džula, Publikované 24.04.2021, Editované: 06.05.2023