Prípadová štúdia: Aj malé firmy môžu byť na vrchole vyhľadávania

Myslíte si, že sa nikdy nedostanete na popredné priečky vyhľadávania? Ja vám tvrdím, že je to možné, aspoň v lokálnom vyhľadávaní (frázy obsahujúce lokalitu). V ňom nebýva taká veľká konkurencia, ako v bežnom vyhľadávaní. Veď predsa tam proti vám nestoja autoritatívne weby ako Heuréka, Alza a iné.

Úspešné príbehy z lokálneho vyhľadávania

Dávid porazil Goliáša

V tomto prípade sme s klientom ani len netušil, že výsledky prídu tak rýchlo a tak ľahko. Išlo o tzv. Escape Room s názvom Lockdown (v dnešnej dobe už nešťastný názov). Klient prišiel oslovil s požiadavkou, že by chcel byť prvý na kľúčovú frázu "escape room prešov" prípadne "úniková hra prešov". V tom čase bol na 19. priečke, teda na konci druhej strany.

Najprv sme sa spolu pozreli na jeho web a prípadne chyby na ňom. Pár sa ich našlo, ale zaujalo ma, že ide o tzv. jednostránkový web (web, ktorý nemá ďalšie podstránky napr. www.web.sk/kontakt). Bol tu teda obmedzený priestor na tvorbu a vylepšenie, čo však je aj výhodou (málo potrebného času a menej práce).

Ďalší problém bol menší počet recenzií a dokonca aj mierne posunutá značka na mape. Odporúčal som mu, nech si kreatívnym spôsobom pýta recenzie od zákazníkov a opravili sme detaily týkajúce sa účtu Google Moja Firma. Následne sme použili niekoľko zásad z článku o lokálnom vyhľadávaní a pokračoval som s analýzou ďalej.

Nakoniec je dôležité sa dívať aj na konkurenciu. Najväčším konkurentom mu bola blízka escape room - PanIQ. Tá má niekoľko pobočiek po celom Slovensku, čo znamenalo to, že ich web bol autoritatívnejší a navyše mal aj vyššiu návštevnosť, nakoľko išlo o niekoľko pobočiek.

Keďže klient nemal rozpočet na získavanie odkazov za stovky eur, odporúčal som mu, nech si skúsi zohnať sám nejaké odkazy a dal mu pár rád ako na to. Obával som sa toho, že PanIQ nepredbehneme vo vyhľadávaní, ale mýlil som sa. Aj keby sa to nepodarilo, tak sme urobili veľmi dobrú robotu. No nakoniec sa to podarilo a klient si už viac ako rok užíva prvú priečku vo vyhľadávaní. Škoda len toho, že prevádzku musel na väčšinu času kvôli pandémii zavrieť.

Z konca druhej strany na prvé priečky

Tento príbeh bol zaujímavý - na začiatku som sa totiž obával, či bude možné časom získať prvé priečky vo vyhľadávaní. Klient Hagisport bol totiž na konci druhej strany na kľúčové slovo "osobný tréner Prešov", čo bolo vlastne jeho najhlavnejšie kľúčové slovo. Ako inak by ste totiž hľadali osobného trénera v Prešove?

Začali sme spoluprácu úpravou štruktúry webu podľa analýzy kľúčových slov. Následne prebehla on-page optimalizácia titulkov, meta popisov a tak podobne. Tu sa výsledky nedostavili hneď, no nakoľko mal klient slušnú fanúšikovskú základňu na Facebooku, odporučil som mu získavať recenzie a tvoriť pre nich obsah. Po viac než polroku už získal prvé miesto na toto kľúčové slovo.

Taktiež je dôkazom toho, že počet recenzií nie je podstatný:

Výsledky lokálneho vyhľadávania
Podľa čoho Google zoradil týchto troch trénerov? Podľa počtu? Nie. Podľa hodnotenia? Nie.


V súčasnosti však stratil prvé miesto, avšak príčinu poznám a v čase vydania článku s ňou už bude oboznámený. Možno sa v dohľadných mesiacoch dostane na prvú priečku. :)

Prvé miesto na kľúčovú frázu nezískate, ak ho má konkurent v mene firmy

Toto je prípad geodeta zo Sabinova, ktorý chcel byť na prvom mieste pre kľúčovú frázu "geodet Sabinov". Bola to krátka a jednoduchá spolupráca, avšak nedokázali sme poraziť hlavného konkurenta, ktorý má síce starý a neoptimalizovaný web, ale má v názve firmy kľúčové slovo.

Google to berie ako tzv. brandový výraz, teda výraz obsahujúci značku. Preto by nikto vo vyhľadávaní nepredbehol ESET alebo tak podobne. Google si totiž myslí, že človek hľadá konkrétnu firmu. Rovnako tak vyzerajú aj priečky v lokálnom vyhľadávaní:

Výsledky lokálneho vyhľadávania

Poďme spolu napísať ďalší úspešný príbeh - ten Váš. Stačí vyplniť jednoduchý kontaktný formulár a ja sa vám ozvem. V prípade nejakých otázok mi pokojne napíšte na ahoj@denisnawebe.sk