User intent už viac nestačí

User intent alebo úmysel vyhľadávania je naša snaha pochopiť a zaradiť to, čo hľadajúci konkrétnou frázou myslel. S týmto názvom prišli SEOčkári, aby vedeli určiť vhodný typ obsahu pre kľúčové slová. Tieto úmysly boli najprv len tri, avšak na Wikipédii ich nájdeme až päť:

Avšak nedávno som zistil, že takéto delenie nestačí. Je potrebné ísť hlbšie v niektorých prípadoch. Hlavne sa to týka Informačného úmyslu.

Potrebujeme ísť hlbšie

Nemôžeme už totiž ostať len pri myšlienke Informačného úmyslu. Uvedomil som si to, keď som raz prezeral kľúčové slovo "torty Mickey Mouse". Google už totiž chápe nie len to, že ide o informačnú frázu, ale na základe metrík zistil aj to, že títo ľudia uprednostňujú obrázky, tak im začal servírovať obrázky.

Stránka s výsledkami vyhľadávania na kľúčové slovo - User Intent
Stránka s výsledkami vyhľadávania na kľúčové slovo "torta Mickey Mouse"


Všimnite si, že vytiahol na prvé miesto niekoľko obrázkov, plus Pinterest, ktorý je známy svojimi obrázkami a nápadmi. Pretože na toto ľudia klikali a tieto výsledky im prinášali najvyššiu hodnotu.

Avšak tu nekončíme, poďme nižšie po stránke s výsledkami vyhľadávania. Čo nájdeme?

Nájdeme jeden alebo dva eshopy ponúkajúce jedlé obrázky a potom videá a postupy s výrobou torty. Tie videá by tam neboli, ak by neuspokojovali hlad po informáciách vyhľadávajúceho. Nakoniec tam nájdeme ešte dve stránky, ktoré ukazujú obrázky týchto tôrt.

Čo nám z toho všetkého vychádza? Že ak chcete mať na takéto kľúčové slovo úspech, nesmiete vytvoriť dlhý blog s textami o torte s Mickey Mouse-om, ale že potrebujete vytvoriť stránku plnú pekných obrázkov.

V tomto prípade sa User Intent frázy "torty Mickey Mouse" točí okolo obrázkov. Prípadne by som skúsil obrázky doplniť videom, aby stránka mala pre ľudí ešte vyššiu hodnotu.

Ako identifikovať User Intent?

Pri pohľade na kľúčové slovo to hneď nemusí byť jasné. V takom prípade je nutné si to slovo manuálne overiť vo vyhľadávaní. Lenže, čo ak ani Google nevie presne identifikovať User Intent?

V takom prípade nám ostáva počítať stránky a ich typy. Koľko stránok sú eshopy a koľko blogy? Aký obsah zobrazujú najmä prvé stránky?

Dokážem vám pomôcť nie len s tým, čo hľadajú používatelia. Okrem toho vám rád pomôžem so zlepšením vašej viditeľnosti vo vyhľadávaní, skvalitneným obsahu, zviditeľneným vašej prevádzky a mnohými ďalšími aktivitami, ktoré povedú k vyšším tržbám. Stačí sa mi ozvať a dohodnúť si prvú konzultáciu zadarmo.